PDA

View Full Version : FPS Cap ?

Periodik
26th Aug 2011, 22:04
Hello,

I have a little problem with the game with FPS issue.

So when i use my eyefinity resolution (3x20'' screen) my FPS cap at 20, stedy at 20, its not going up or down (like instable FPS). Usualy if my card cannot support this kind of graphic he gonna get high FPS if i look in corner (no polygon) and if i look in many polygon its going down. The GPU dont look like to rush and its fluid but 20 FPS i see some decal or small lag. If i put everything at low its going stedy at 30.

On a single monitor its at 30 fix.

--------------

Salut,

J'ai un petit probleme de FPS.

Quand j'utilise Eyefinity avec une resolution de 3 écran de 20'' mes FPS reste a 20, fix a 20. Ca monte pas ou ca baisse pas (comme un FPS instable). Habituellement si ma carte supporte pas ce genre de graphique le FPS va étre instable (grosse variation). Exemple : Si je regarde dans un coin (pas de polygone) le FPS va monté, si je regarde des chose avec plusieur polygone il va diminuer.. Un FPS instable sauf que la il reste a 20, peu importe ce que je vise. Si je met certaine option (jai pas encore trouvé la raison) je vais réussir a avoir 30 FPS. Le GPU a l'air de dormir au gaz. 20 FPS c'est pas très jouable, jai un genre de décalage ou un petit lag. En mode monoécran jai 30 FPS fix.

PS : Je suis vraiment fier de Eidos Montreal pour avoir faire un jeu comme ca ! Bravo.

bluefoot
26th Aug 2011, 22:21
I don't know why it would be reduced to 20. But VSynch is enabled by default, that is what caps FPS. Disable FPS.

Mine was capped at 120FPS, but then I disabled VSynch.

Periodik
26th Aug 2011, 22:37
I don't know why it would be reduced to 20. But VSynch is enabled by default, that is what caps FPS. Disable FPS.

Mine was capped at 120FPS, but then I disabled VSynch.

120 ? Damn, i'm looking for the VSync but i dont see it ingame on the video settings.